רבה של רוסיה נגד מאמר של בכיר במדינה: "אנטישמיות וולגריות"

שלמה ריזל No Comments on רבה של רוסיה נגד מאמר של בכיר במדינה: "אנטישמיות וולגריות"

בעקבות מאמר אנטישמי של מזכיר מועצת הביטחון של הפדרציה הרוסית: רבה הראשי של רוסיה הגר"ב לאזאר דורש גינוי גם מהשלטון על דברי ההבל. תגובות חריפות בקהילות היהודיות ברוסיה

רבה הראשי של רוסיה, הגאון רבי בערל לאזאר צילום: לוי נאזרוב
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הקהילות היהודיות ברוסיה מגנה בתוקף את המאמר שפרסם עוזר מזכיר מועצת הביטחון של הפדרציה הרוסית, מר פבלוב שטען כי פעילות חב"ד באוקראינה היא כת וכינה את הפעילות "כתות ניאו-פגניות".

רבה הראשי של רוסיה הגאון רבי בערל לאזאר שליט"א הוציא הבוקר (רביעי) מכתב תגובה חריף ובו הוא כותב: "מה באמת קורה בחיי הדת של המדינה השכנה, אני לא יודע בוודאות – אבל, לצערי, המאמר מכיל עמדה שקשה לתפוס אחרת מאשר עלבון למיליוני יהודים מאמינים, כולל הרוב המכריע של היהודים ברוסיה. 'עיקרון החיים העיקרי של חסידי ליובאוויטש, הוא עליונותם של תומכי הכת על כל העמים' – טוען מר פבלוב ללא בסיס. ראשית יש לציין כי "חסידות ליובאוויטש", התנועה הדתית של חב"ד, אינה "כת", אלא דרך מקובלת ביהדות, זאת ועוד, כיום, היא התנועה הגדולה ביותר במסגרת החסידות.

הרב לאזאר הוסיף: "יש לציין ש-90% מהרבנים הפועלים בקהילות היהודיות של רוסיה, שייכים לחב"ד, ואני בעצמי גם חסיד ליובאוויטש. באשר לאידיאולוגיה החב"דית, בניגוד לבדיותיו של מר פבלוב, היא, הדוחה בנחישות את עבודת האלילים, במקביל, תומכת בכבוד בכל הדתות המחנכות לאמונה ב- ה' האחד. בכדי להבין זאת, די בהיכרות עם הנוהג בקהילות חב"ד ברוסיה ובעולם שחלק נכבד מהפרויקטים החברתיים, התרבותיים והחינוכיים של התנועה מיועדים לא רק ליהודים, אלא לכל אחד ואפשר לראות זאת במוזיאון היהודי ומרכז הסובלנות שהקמנו במוסקבה, אליו מגיעים בקביעות קבוצות מבקרים ללא הבדל לאום או דת, והרוב המכריע של תלמידי בית הספר המבקרים בו, כלל אינם יהודים.

"אפשר לכנות את ההיגיון של מר פבלוב שטויות, אנטישמיות וולגריות וחולפות על פניו, אבל זהו סוג חדש של השמצות ישנות עקובות מדם ואם הם נאמרות על ידי חבר במועצת הביטחון הרוסית, הדבר מהווה סכנה עצומה, ולכן, אנו דורשים תגובה מיידית וחד משמעית מצד החברה ושלטונות המדינה", מסיים הרב הראשי את מכתבו הנוקב, המתפרסם היום בכל אמצעי התקשורת ברוסיה ומחוצה לה.



0 תגובות